Content
Wirtualne Laboratoria
Innowacyjna metoda kształcenia do wykorzystania w prowadze-
niu lab. zawodowych w szkołach ponadgimnazjalnych na różnych kierunkach kształcenia.
więcej >>
Wirtualne Laboratoria
Innowacyjne narzędzie kształce-
nia wykorzystywane w prowa-
dzeniu lab. logistyczno-spedy-
cyjnego i lab. magazynowego dla kierunku technik logistyk.
więcej >>
Wirtualne Laboratoria
49 szkół testujących innowację wybranych zgonie z zasadą równomiernego rozmieszczenia przestrzennego oraz wyboru szkół z obsz. problemowych.
więcej >>
Wirtualne Laboratoria
Działania z zakresu upowszech-
niania efektów projektu i włącza-
nia ich do głównego nurtu polityki oświatowej prowadzone na wszystkich etapach projektu.
więcej >>
Wirtualne Laboratoria
Sieci Tematyczne stanowiące forum dialogu i komunikacji pomiędzy beneficjentami realizu-
jącymi projekty innowacyjne oraz ekspertami i decydentami.
więcej >>
Zobacz również
Blog projektu

 

24.05. Wirtualnych ciągle przybywa


 

Coraz więcej szkół deklaruje chęć korzystania z Wirtualnych Laboratoriów. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się okres próbny, który startuje od września. Codziennie odbieramy telefony z pytaniami o funkcjonalność systemu i możliwość wykorzystania wypracowanych przez nas rozwiązań w szkole zreformowanej zgodnie z nowym rozporządzeniem MEN. Dzwonią nie tylko nauczyciele i dyrektorzy, ale również przedstawidziele Wydziałów Oświaty JST. Ich zainteresowanie jest najlepszą reklamą dla systemu, który wdrażamy. Sporym zainteresowaniem cieszą się też warsztaty dla nauczycieli - dla tych, którzy tego jeszcze nie zrobili, w czerwcu będzie ostatni dzwonek, żeby się zapisać. Na prawdę warto. Nie tylko dla certyfikatów i darmowych szkoleń, ale przede wszystkim, żeby edukacja ponadgimnazjalna była na coraz wyższym poziomie. Dla logistyków i nie tylko. 

 


7.04. Wielkanocne Życzenia


 

 

Najserdeczniejsze życzenia zdrowych,
radosnych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy,
smacznego jajka, mokrego dyngusa,
a także odpoczynku w rodzinnym gronie.
Niech każdy z nas wykorzysta ten czas jak najlepiej.

 

 Personel Kluiczowy Projektu

 

 

30.03. Idziemy w Polskę


 

Wirtualne Laboratoria są rozwiązaniem dla każdego, ale jeszcze nie każdy o tym wie. Dlatego przygotowaliśmy pakiety informacyjne o projekcie, które właśnie zaadresowaliśmy do ponad 200 szkół. Ta rzeka listów to dopiero początek. Zanim do Poznania zjadą dyrektorzy szkół na ogólnopolską debatę, mamy w planach pokazać Wirtualne Laboratoria także w środowiskach samorządowych i MEN. Mamy nadzieję na ciepłe przyjęcie, zwłaszcza, że program nauczania wykorzystujący Wirtualne Laboratoria zgodnie z nową podstawą programową można w zasadzie uznać za gotowy. 

 

 

17.02. WLLSiM dla każdego


 

Wszystko co dobre, szybko się kończy. Nie inaczej jest z naszym projektem, chociaż dla szkół, które do tej pory w nim nie uczestniczyły, jest to raczej dobra wiadomość. Od nowego roku szkolnego Wirtualne Laboratoria będą mogły być wykorzystywane przez dowolną szkołę w Polsce. Gotowe ćwiczenia w postaci WLLSiM odmienią życie młodych logistyków i spedytorów. SKorzystają nie tylko oni. Nauczyciele na innych kierunkach zawodowych będą mogli przygotować w systemie własne zadania, bo produkt cały czas będzie się rozwijał. Darmowe szkolenia dla nauczycieli już we wrześniu. Pierwsze sygnały są obiecujące. Biorąc pod uwagę, że Wirtualne Laboratoria są rozwiązaniem wszystkich bolączek związanych z praktycznym nauczaniem zawodowym, trudno się dziwić, że szkoły wykazują spore zainteresowanie.

 

 

7.01. Witamy w mainstreamie


 

Rok 2012 to przede wszystkim początek działań, które zmierzają do wdrożenia Wirtualnych Laboratoriach w jak największej liczbie szkół w Polsce. Dzięki wsparciu Ambasadorów i opiniom dotychczasowych uzytkowników i odbiorców jesteśmy pewni, że nasza innowacja na stałe podniesie jakość polskiej edukacji zawodowej. Czas jest ku temu sprzyjający. Od września tego roku wejdą w życie kolejne zmiany w prawie edukacyjnym, które dotyczą przede wszystkim podstawy programowej i zakresu umiejętności, które powinien posiadać absolwent szkoły ponadgimnazjalnej. WLLSiM doskonale wpisują sie w ten nowy trend, dzięki procesowej metodzie nauczania. 

 

 

5.12. Zbliża się czas podsumowań


 

Trwają rozmowy z kolejnymi firmami i przedstawicielami prasy, którzy są zainteresowani pełnieniem funkcji Ambasadora Projektu. Od nowego roku to grono na pewno się poszerzy o kilka dobrze znanych marek. Poza tym grudzień to znowu miesiąc intensywnych działań promocyjnych. Pojawiły się już dwa z czterech artykułów sponsorowanych - w pismach Dyrektor Szkoły i  Fundusze Europejskie, a na portalach edukacyjnych można znowu zobaczyć odsłonę projektowego baneru. Na koniec roku spodziewamy się też wysypu publikacji w mediach - zarówno internetowych jak i tradycyjnych, a wszystko za sprawą ostatniej zaplanowanej w tym roku wysyłki informacji prasowej. 

 

 

1.11. Idziemy ostro do przodu


 

W projekcie przyszedł czas na wprowadzenie w życie wniosków na temat kształtu produktu finalnego, które zebrano podczas testów. Listopad z pewnością upłynie pod znakiem spotkań - nie tylko w ramach naszego zespołu, ale również z partnerami i przedstawicielami instytucji związanych z projektem. Dzieki temu dobre praktyki wypracowane przez ostatnie 17 miesięcy zostaną odpowiednio wykorzystane. O potrzebie w tym zakresie świadczą nie tylko opinie nauczycieli, wygłoszone podczas wrześniowych warsztatów. Coraz więcej firm wyraża zainteresowanie absolwentami kształconymi w oparciu o Wirtualne Laboratoria. Dostrzegają nie tylko innowacyjność tej metody, ale przede wszystkim praktyczne aspekty. Do grona Ambasadorów projektu juz wkrótce dołączy Lug Lightnig Factory sp. z o.o. z Zielonej Góry. Mamy nadzieję, że to dopiero początek.

 

 

16.10. Kręcimy, czyli o trudach tworzenia filmów informacyjnych


 

Największe trudności przy produkcji materiałów wideo nastręcza zawsze pytanie o to, co i jak chcemy powiedzieć. Na szczęście, ten etap mamy już za sobą. Wstepnie wytypowaliśmy miejsca na plany filmowe i zaangażowaliśmy do pomocy obiecujących aktorów. Uchylając rąbka tajemnicy możemy zdardzić, że w filmach pojawią się uczniowie z Poznania, Gniezna, Wrocławia i Bielsko-Białej.

 

O czym będą filmy? Przede wszystkim pokażemy w nich, jak teoria przeplata się z praktyką i do czego na prawdę mogą się przydać ćwiczenia z WLLSiM.  Zajrzymy na zaplecze kilku znanych na polskim rynku firm, które na co dzień wykorzystują w swojej pracy systemy klasy ERP. Wyjaśnimy skąd wzięła się idea pomysłu i dlaczego coraz więcej szkół jest zainteresowanych Wirtualnymi Laboratoriami oraz dlaczego dla pracodawców uczniowie z 49 szkół testujących są atrakcyjniejszymi pracownikami niż ktokolwiek inny. Materiał powinien zejść z montażu w okolicach grudnia. Nie pozostaje więc nic innego, jak wziąć się do dzieła!

 

 

18.09. Po warsztatach


 

W siedzibie WSL odbyły się kolejne warsztaty dla nauczycieli, tym razem jednodniowe. Pierwszą część spotkania, podczas której poszczególni członkowie persolnelu kluczowego podsumowali ostatnie półrocze funkcjonowania projektu, zakńczyła się pokazem filmów dydaktycznych. Opracowane w ramach drugiego projektu unijnego realizowanego przez WSL, będą dostępne dla nauczycieli z całej Polski. Jest to zdecydowana zmiana jakościowa i zdaniem obecnych na warsztatach, na pewno z korzyścią dla ich uczniów.

 

Podczas szkoleń w pracowniach komputerowych nie było wiele nowości. Prowadzący skupili się raczej na podsumowaniu dotychczasowej pracy z systemem i przećwiczeniu zagadnień, które dla uczniów były przez ostatni semestr najbardziej kłopotliwe. W spotkaniu wzięła też udział grupa uczniów z poznańskiego Lelewela, która ku naszej radości, zgodziła się wziąć udział w produkcji filmów infomracyjnych o projekcie. Fragmenty zebranych materiałów już niedługo na Facebooku.

 

 

29.08. Koniec wakacji - znów w biegu


 

W tym tygodniu 1 września - uczniowie wracają do szkół, a nasza praca w projekcie znów nabiera tempa. W połowie września odbędą się warsztaty dla nauczycieli. Tym razem jeszcze w wersji dla nauczycieli z 49 szkół. Od zeszłego tygodnia wiemy, że na etapie upowszechniania do dotychczasowej grupy dołączą nauczyciele z innych szkół zainteresowanych projektem. Kończy się podsumowywanie etapu testowego, więc wnioski z ostatniego półrocza będą idealną okazją do wymiany opinii podczas tego spotkania.

 

Aktywność na Facebooku nieco zmieni swój charakter. Oprócz tekstów poświęconych idei wirtualizacji, wpisy skoncentrują się bardziej na zagadnieniach związanych z nauką, systemami ERP i powodami, dla których warto się ich uczyć. Mamy nadzieję, że uczniowie chętnie zaangażują się w dyskusję o tym, co ich zdaniem ułatwia naukę i jakie mają w szkole problemy edukacyjne. Z pomocą nauczycieli, którzy współuczestniczyli w testowaniu WLLSiM, pozwoli to udoskonalić metody kształcenia i wprowadzić polskie szkolnictwo w XXI wiek.

 

 


29.07. W siepniu szturmujemy media


 

W przyszłym tygodniu rusza kolejna wysłka informacji skierowanych głównie do mediów regionalnych i branżowych. Zgodnie z założeniami w zakresie upowszechniania, ich celem jest zwiększenie świadomości na temat efektów testowania WLLSiM. Jest to szczególnie dla rodziców gimnazjalistów, którzy od nowego semestru zaczynają naukę w technikach zawodowych. Praktyczne zajęcia w Wirtualnych Laboratoriach mogą być szansą na lepszą przyszłość dla ich dzieci. Ze względu na elastyczność zastosowanych rozwiązań, WLLSiM i jego późniejsze wersje dla innych niż logistyka i spedycja kierunków zawodowych będą dużą pomocą również dla nauczycieli.

 

Z niecierpliwością czekamy na wrześniowe warsztaty konsultacyjne. Już wiadomo, że odbędą się 16 września. Będzie to okazja do podsumowania całego etapu testowego i zebrania opinii, które powstały po przemyśleniu trybu pracy z WLLSiM "na chłodno". Dzięki temu na pewno pojawią się pomysły jak dodatkowo uatrakcyjnić opracowywaną metodę uczenia się, żeby była nie tylko praktyczna ale przede wszystkim ciekawa. Artykuły w prasie i dyskusja w Internecie, na pewno w tym pomogą.

 

14.07. Wakacje w pocie czoła


 

W szkołach wakacje pełną parą, ale dla pracowników projektu, lipiec to czas wytężonych przygotowań. W związku z końcem etapu testowego, są zbierane i opracowywane szczegółowe dane, które będą stanowić podstawę prac nad finalną wersją Wirtualnych Laboratoriów. W zakresie upowszechniania i włączania informacji o projekcie, wakacje to czas zdecydowanie spokojniejszy, ale równie pracowity. Weryfikacja założeń strategii i dostosowanie podejmowanych działań do zebranych dotychczas informacji zwrotnych to niezbędne działanie, bez którego trudno byłoby mówić o sukcesie. Rozbudowa i aktualizacja baz danych oraz zebranie materiałów dla mediów, to tylko niektóre z ostatnich zadań. Prawdziwa ofensywa przypadnie na drugą połowę sierpnia, więc warto śledzić co będzie się działo nie tylko na stronie projektu, ale również w mediach społecznościowych. 

 

Pierwsze podsumowania pokazują, że nauczyciele są zadowoleni z pracy z iScalą i chętnie dalej wykorzystywaliby Wirtualne Laboratoria. Dodatkowo uczniowie pytają o to, czy w przyszłym roku będą również realizowali zajęcia z iScalą. Wirtualne Laboratoria zdecydowanie uatrakcyjniają prowadzenie zajęć i budzą zainteresowanie uczniów, co bardzo ułatwia pracę nauczycieli i zwiększa zainteresowanie uczniów. Z punktu widzenia pomysłodawców projektu i członków personelu kluiczowego, to bardzo dobra wiadomość. Tym bardziej, że ten pozytywny trend utrzymuje się od dłuższego czasu, co świadczy o wyborze dobrego kierunku rozwoju produktu.

 

24.06. Pierwsza burza mózgów za nami


 

W środę odbyło się spotkanie z ekipą odpowiedzialną za produkcję filmów. Pierwsze pomysły zostały utrwalone. Podstawą dalszych działań będzie jasne i proste w formie komunikowanie korzyści płynących z wykorzystania Wirtualnych Laboratoriów przez poszczególne grupy docelowe. Z uwagi na specyfikę roku szkolnego początek prac związanych z produkcją przypadnie na koniec sierpnia. W czasie wakacji dopracowane zostaną scenariusze i wybrane plany zdjęciowe. Odbędzie się również nabór statystów zainteresowanych graniem w filmach. Jest to świetna sznasa na zacieśnienie współpracy ze szkołami biorącymi udział w projekcie i bezpośredni kontakt z użytkownikami orazodbiorcami produktu. 

 

Działania na fanpagu projektu na Facebooku mają na razie charakter kontaktowy. Aktywność w social media będzie w najbliższym czasie się nasilać z kumulacją działań w miesiącu wrześniu i październiku. Stąd produkcja filmów pozwoli również zacieśnić wiezi z grupą fanów. 

 

12.06. Kolejne odsłony upowszechniania


 

Na razie czerwiec upływa pod znakiem działań o charakterze komercyjnym. Tekst sponsorowany na temat Wirtualnych Laboratoriów można było zobaczyć w ostatnim wydaniu Głosu Nauczycielskiego, wkrótce pojawi się też na łamach O szkole.pl oraz Dyrektora Szkoły. Na portalach edukacyjnych znów można zobaczyć banery promujące ideę projektu. Pod adresem www.wsl.wufoo.com/forms/ankieta-dla-nauczycieli-po-testach/ pojawiła się ankieta dla nauczycieli, badająca ich zadowolenie z pracy z WLLSiM, wyniki na ą się przydtane na etapie oceniania dotychczasowych rozwiązań i tworzenia produktu finalnego.

 

W poniedziałek rozstrzygnięto przetarg na produkcję filmów informacyjnych o projekcie, który wygrała wrocławska firma specjalizująca się w produkcji o charakterze reportażowym. 

 

 

21.05. Prawdziwy film o wirtualnym nauczaniu


Idea filmów informacyjno-instruktażowych pojawiła się już na etapie planowania projektu. W miarę, jak Wirtualne Laboratoria nabierały realnych kształtów, ten pomysł zyskiwał na znaczeniu. Tym bardziej cieszy nas fakt, że w czerwcu ruszy proces twórczy - zostanie opracowany scenariusz i prawdopodobnie padnie pierwszy klaps na planie zdjęciowym. Efektem prac w tym zakresie będzie 10 filmów, z których większość będzie miała charakter informacyjny. Będzie można się z nich dowiedzieć o co tak naprawdę chodzi w wirtualizacji, jak wyglądało tworzenie Wirtualnych Laboratoriów i w jaki sposób można wdrożyć je w szkole. Na bazie doświaczeń szkół testujących, powstanie rodzaj manuala dla nowych placówek zainteresowanych pracą z Wirtualnymi Laboratoriami. 

 

Jak będzie wyglądała realizacja i kto przygotuje filmy? To okaże się dopiero na początku czerwca, kiedy rozstrzygnięte zostanie zapytanie ofertowe. Oprócz profesjonalnego wsparcia wykonawcy, naszą ideą jest zaproszenie do współpracy przy tworzeniu scenariusza wszystkich osób związanych z projektem. Głównym kanałem wymiany informacji będą profil na facebooku i forum dyskusyjne dla nauczycieli.

 

 

9.05. Jesteśmy coraz bardziej społecznościowi


Przybywa nam fanów na Facebooku. Profil projektu został upubliczniony w kwietniu, jednak prace związane z opracowaniem strategii komunikowania tym kanałem zostały podjęte jeszcze wcześniej. Można nas znaleźć pod adresem: http://www.facebook.com/WirtualneLaboratoria Na razie grupa fanów rozrasta się powoli, ale wynika to zdecydowanie z niedogodności terminu. W szkołach właśnie rozpoczął się martwy sezon - matury, praktyki, wakacje. Na razie na walla trafiają przede wszystkim informacje dotyczące publikacji o projekcie i ciekawe teksty poświęcone wirtualnym metodom nauczania. Mamy nadzieję, że we wrześniu, z początkiem nowego roku akademickiego, rozgorzeje tam dyskusja na temat pracy z WLLSiM. Profil został stworzony głównie z myślą o uczniach, choć jesteśmy otwarci również na grono pedagogiczne, przedstawicieli firm czy inne osoby zainteresowane projektem.

 

Profil na FB nie jest jedyną aktywnością w mediach społecznościowych. Nauczyciele mogą korzystać z forum dyskusyjnego projektu, gdzie oprócz dyskusji na tematy związane z edukacją i rozwojem zawodowym, można znaleźć najważniejsze informacje związane z udziałem w projekcie. Jest to również w miarę szybka droga kontaktu z członkami personelu kluczowego, co jest szczególnie istotne w kwestiach finansowych i logistycznych. Docelowo forum ma stać się równi platformą komunikowania środowisk pedagogicznych i biznesowych. Bez takiej rozmowy trudno będzie w przyszłości dostosować nauczanie w szkołach do zmieniających się warunków rynkowych.

 

 

21.04. Święta Wielkiej Nocy


 

 

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy, cały personelu kluczowy projektu składa wszystkim osobom związanym z Wirtualnymi Laboratoriami życzenia wesołych i rodzinnych Świąt, smacznego jajka oraz mokrego dyngusa. Mamy nadzieję, że z nowym optymizmem będziemy kontynuować  współpracę nad projektem, a pasmo kolejnych sukcesów będzie źródłem naszej wspólnej radości.

 

 

Personel Kluczowy Projektu

 

 

9.04. Kolejne szkolenie za nami


W siedzibie WSL przy Estkowskiego po raz kolejny spotkali się nauczyciele ze szkół testujących. Trzydniowe szkolenie z obsługi WL było nie tylko okazją do uzupełnienia wiedzy na temat pracy w programie. Przy okazji nauczyciele wypowiadali się na temat wszelkich niedogodności związanych z wersją testową produktu, zgłaszali problemy natury administracyjnej i dyskutowali o praktycznych aspektach wirtualnej nauki. Najczęściej poruszane problemy dotyczyły warstwy technicznej związanej z uruchomieniem WLLSiM w szkole i wynikały ze specyfiki współpracy ze szkolnym informatykiem. Drugą ważną kategorią były te uwagi, które dotyczyły merytoryczne strony produktu. Nauczyciele zwracali uwagę na konieczność rozbudowania liczby ćwiczeń i uatrakcyjnienie graficzne interfejsu oraz pomniejsze poprawki w fukncjonalności WL.

 

Spotkanie było dobrą okazją do zrobienia zdjęć. Po raz pierwszy informacja prasowa przygotowana do mediów po tym wydarzeniu opierała się na niemal w stu procentach na zindywidualizowanym materiale zdjęciowym. Dzięki rozmowie z poszczególnymi nauczycielami udało się też rozbudować bazę mediów lokalnych o prasę i portale, które nie są objęte monitoringiem mediów z Press Servisu. Część nauczycieli zgłosiła chęć współpracy przy napisaniu materiału informacyjnego dla prasy, co może zaowocować kolejnymi publikacjami na temat projektu i współpracy przy podnoszeniu jakości kształcenia zawodowego. Szczególnie istotna dla szkół jest aktywność w zakresie media relations w czasie rekrutacji. Z punktu widzenia władz szkół testujących, Wirtualne Laboratoria mogą być ich istotną przewagą konkurencyjną w walce o nowych uczniów.

 

 

27.03. Wizyta robocza w ZSZ 6


W tym tygodniu członkowie personelu kluczowego odwiedzą Zespół Szkół Zawodowych nr 6 im. Lelewela w Poznaniu. Będą zbierali opinie nauczycieli na temat pomocy dydaktycznych i pracy z systemem iScala. Na tej podstawie zostaną podjęte decyzje co do dalszego kierunku rozwoju Wirtualnych Laboratoriów w taki sposób, aby jak najlepiej zaspokajać potrzeby edukacyjne młodychł uczniów innych kierunków zawodowych. Rozmowy z nauczycielami są szczególnie cennym źródłem informacji, ze względu na ich wieloletnie doświdczenie w pracy z uczniami. W głównej mierze to właśnie ta grupa inicjuje pracę z systemem i przystosowuje go do wymogów związanych z realizacją programu nauczania.

 

Opinie nie byłyby wszechstronne, gdyby pominięto wnioski zgłaszane przez uczniów. Jako osoby uczące się metodą Wirtualnych Laboratoriów najlepiej wiedzą, czy przyswajanie informacji jest łatwe i zgodne z wymogami nauczyciela, a forma organizacji ćwiczeń atrakcyjna.  Najbardziej wymagającymi odbiorcami jest grupa najzdolniejszych osób, które szybko przyswajają sobie nowości i dogłębnie analizują przerabiany materiał. Ponieważ WLLSiM muszą być dostosowane do pracy na różnych poziomach zaawansowania, personel projektu podczas wizyty roboczej ma zamiar zebrać również opinie młodzieży.

 

 

6.03. Lepiej widoczni w sieci


Nawet najbardziej innowacyjne rozwiązania wymagają rozpropagowania, dlatego w ramach działań upowszechniających szczególne znaczenie mają publikacje w Internecie. Portale edukacyjne są odwiedzane zarówno przez nauczycieli i uczniów, jak i rodziców, którzy w znacznym stopniu wpływają na proces kształcenia swoich dzieci. W tym miesiącu propagujemy idee wirtualnych laboratoriów za pomocą banerów projektu. Mozna je znaleźć na portalach:

  • edukacja.net,
  • kierunki.net,
  • uczelnie.net.
  • edunews.pl
  • oswiata.org.pl
  • rp.pl

 

 

 

Docierają do nas informacje o tym, że Wirtualne Laboratoria ułatwiają pracę osobom z indywidualnym tokiem nauczania. Dzięki wirtualnej formule ćwiczeń możliwe jest nie tylko odrobienie pracy domowej, ale również odbycie normalnej lekcji za pośrednictwem Internetu. Nauczyciele widzą w tym sporą szansę dla tych osób, które z różnych przyczyn nie mogą przychodzić do szkoły. 

 

 

27.02. Pierwsze opinie o pracy z WLLSiM


Uczniowie ze wszystkich 49 szkół mają za sobą pierwszy kontakt z Wirtualnymi Laboratoriami. Ze względu na różnice w harmonogramach roku szkolnego w poszczególnych województwach, nie każdy zaczął zajęcia z LLS i LM dokładnie z początkiem roku kalendarzowego. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Nauczyciele podkreślają, że WLLSiM to dla nich wartościowe narzędzie pracy. Dzięki nauce w oparciu o program iScala, uczniowie lepiej rozumieją funkcjonowanie firmy, a ćwiczenia wykonywane na komputerach są o wiele ciekawsze niż te rozwiązywane w zeszytach.

 
Zainteresowanie projektem wykazują w coraz większym zakresie szkoły spoza grupy testującej – m.in. CKU z Konina. Personel projektu przygotowuje się do rozszerzenia dostępu do WLLSiM na kolejne placówki już od września, w tej chwili cały czas trwają prace przygotowawcze. Upowszechnianie informacji o projekcie przebiega dość dynamicznie. W mediach systematycznie pojawiają się publikacje. Od przyszłego miesiąca na portalach edukacyjnych pojawią się też bannery informujące o projekcie. 

 

 

bottom02